2011年8月10日星期三

紅菜頭湯

某天走過蔬果店,買了一把新鮮的紅菜頭(Beetroot),


這一把有四個大大的圓鼓鼓球根,皮光肉滑,


難得遇上啊﹗


以前用來煮羅宋湯,湯的顏色特別鮮艷,


可以總覺得有種「青」味;


也曾試過取汁做包點、麵條,


經過蒸煮之後,成品的顏色會變成暗紫,


可能它跟麵粉性格不合吧﹗


今趟嘗試做中湯,加入豬腱和甘荀蜜棗南北杏,


味道清甜,而且顏色相當嬌艷,


像利賓納嗎﹖



原來中式紅湯也相當美味,


相信就是我的西人朋友,對這中式Long soup該不難接受吧﹗



再上網翻查資料,原來紅菜頭渾身是寶,


請看從網上找來的資料


(來源﹕http://www.funnewsblog.com/%e7%b4%85%e8%8f%9c%e9%a0%ad%e6%8a%97%e6%b0%a7%e5%8c%96.html


抗氧化保護 x 2


網上搜尋,普遍資料都稱許紅菜頭鐵質豐富有助補血,又或葉酸含量高有益幼兒(或孕婦胎兒)脊椎發育,但事實上,紅菜頭營養價值的最強項,在於它的抗氧化作用。


屬根莖類蔬菜的紅菜頭,根和葉都帶紫紅色,含有紅色食物獨有的天然抗氧化物甜菜紅(Betalains),且含量較之我們熟悉的紅色蔬菜如番茄、紫椰菜都要高,在防癌、抗衰老及提升身體抵抗自由基傷害(延緩老化)作用上,早被認同。


而更特別的是,甜菜紅這抗氧化物,能有助身體更易吸收另一種脂溶性抗氧化物|維他命 E。也即是說,多吃甜菜頭,可間接促進身體有效攝取維他命 E,這種「1+1」雙重抗氧化保護作用,才是它的最大賣點。


吃半杯等於一份蔬菜


至於其他營養成分,紅菜頭一樣是「高」材生。每吃一杯紅菜頭,攝取葉酸量有 148 微克,鉀質是 442 毫克,鐵質是 1.09 毫克,數值全高於該營養素每日建議攝取量的 10% 以上,故可稱得上是高葉酸、高鉀及高鐵質食物,經常進食對維持身體細胞正常生長、幫助控制血壓和心臟肌肉舒張及預防貧血,都有正面作用。


不過,紅菜頭質感雖像蘿蔔,但含有果糖味道帶甜,每吃一杯便是 13 克醣質(碳水化合物),為免過量進食致胖,一般建議進食半杯為之一份蔬菜。若是糖尿病患者,因醣質食物當中的糖份會影響血糖穩定,進食時更要注意醣質換算,每吃半杯紅菜頭,應減吃同等醣質分量的白飯(約六分之一碗白飯),以限制食量。


營養價值:根VS葉


另外,除了根部的紅菜頭,紅菜頭葉的營養價值,更不容忽視。比對營養成分,紅菜頭葉在鐵質、鉀質、鎂質及纖維的含量,都高於紅菜頭,就可惜菜葉本身帶苦澀味,非人人能接受,外國流行以意大利香草阿里根奴(Oregano)配搭烚煮來「盡量」辟除苦味,自問為了健康可以「吃得苦中苦」的你,不妨嘗試。


說回紅菜頭,也建議烚煮,但從保存最多營養素的角度,最理想是生吃,洗淨後榨汁飲用最好。真的要烹調,則放湯做沙律醃漬物也可,因紅菜頭屬鹼性食物,多花心思變化不同食物來日常食用,其實有利於平衡都市人肉食過量的酸性體質,對預防骨質疏鬆及維持電解質平衡有幫助。

6 則留言:

  1. 唔好意~思~~我有野想請教你呀~ 我想問, 點樣去找/查council轄下的child care center呢? 因為響香港想找好既學校係好早就報定名,我唔知悉尼係唔係呢? 我聽去左實習既同學講,私人既child care center質素普遍都低過coucil既~ 唔知你有冇咩意見? 我先生又唔急唔急咁, 雖然我唔係話而家就想俾bb go to child care, 但都想搵定資料, 有點心理準備囉~ 麻煩你得閒話吓我知啦~~唔該晒你~~

    回覆刪除
  2. 我都有煲黎飲喎, 我媽教我既. 但我會加埋粟米, 仲甜!

    回覆刪除
  3. 明白~~ 冇錯~~自己親自去過~同埋又搵其他家長收吓風,呢兩樣都好重要~~ 唔該晒你~~ 我可能9 或10月實習,本來一直想我先生照顧個囡,但有時我又覺得,會唔會又係一個好機會俾囡囡試吓去child care呢? 我先生基本上都揍到,但可能我要求高掛~~佢唔夠得咁有耐性囉~

    回覆刪除
  4. 我都知道紅菜頭好有益,但係只知道做嚟煲羅宋湯同做沙律,原來用嚟煲中湯都得 o架?

    回覆刪除
  5. 始終我都覺得它是做西湯的材料,睇完你的相片後,下次可以試煲一次﹗

    回覆刪除
  6. 多謝介紹. 有時d食物資料如果唔係呢度分享 (留字), 自己轉頭都唔記得晒囉, 我就係咁啦.

    回覆刪除