2009年5月24日星期日

糉子飄香(製作篇)

糉子其實是一門手工藝,單單用上幾片竹葉和鹹水草,就可以變出不同的造型。有長長的龍兜糉,也有小巧的一葉(即是一口糉);我從少就只懂「駝背糉」和「直背糉」。其實這是媽媽起的名稱,「駝背糉」是有五角的那種,外型像金字塔,包的是鹹味的餡。而「直背糉」即是只有四個角,扁平成枕頭狀的,包的是梘水和豆沙餡。


此外要鬆緊有度,鹹肉糉要把繩子扎得緊緊的,而梘水糉則要鬆啊﹗


要知道一隻糉子是如何誕生的﹖


請看下圖,自有分曉。



圖一﹕先用兩片竹葉以左疊右,再右疊左的方式摺成一個兜。


用食指及中指把兜尖 「hold」住。



圖2﹕入餡


注意﹕糯米和綠豆要層次分明,勿讓綠豆混到米中。



圖 3﹕收邊



圖 4﹕扎繩



放入盛滿冷水的大鍋內,水滾後轉中火烚個半至兩小時,視乎糉子的數量和鍋的大小。我今次每批15隻,用了1個半小時, 熄火蓋上鍋蓋燘焗1小時。


之後取出放涼之後可以放入冰箱儲存。

11 則留言:

  1. 哇...邊個食到老媽子包既糭,實在太幸福了-3- 下次我又要食架!!

    回覆刪除
  2. 嘩, 咁您一隻糭要幾多塊葉呀? 我阿媽包果d係長形既, 用兩塊搞掂, 材料同您有一樣野唔同, 就係紅豆代替綠豆... 佢鄉下興用紅豆撈埋落d糯米到包... 味道都係咸味既...

    回覆刪除
  3. 嘩!好正呀,我都超鍾意食粽呀,我知道同事媽咪包呀,我即刻叫佢哋包隻比我呀,yummy!

    回覆刪除
  4. 你教識左我點包糉添!! 我今年要開工啦....

    回覆刪除
  5. 嘩, 好勁呀 ! 本來我今年想學做糭, 但聽見那煩複的工程後, 我放棄了 ! 你好叻呀 !!!

    回覆刪除
  6. You are a genius as you know how to make traditional Chinese food! Where's my rice dumpling? Don't forget 'run green bean'!

    回覆刪除
  7. 我好懶,裹糭實在太多功夫了,所以冇諗過自己整。仲有一個好大 o既原因,就係我媽咪係一個裹糭高手,佢裹 o既糭,真係好好食 o架! 所以佢每年都會裹好多分俾親戚同朋友 o架!

    回覆刪除
  8. 你包糭好叻喔,其實我都識包少少,我仲記得有一年學校舉辦義賣糭,我都有份負責包(其實係miss cheung 舉辦既活動),因此而學識包,但而家咁耐無包都唔知仲識唔識,要向你好好學習下先得...

    回覆刪除
  9. 老媽子:端午節快樂!

    回覆刪除